Відкритий доступ
https://drive.google.com/file/d/1AL-Rcq-LwxUxmo2zOh6ZEVuIngxBq5Fa/view?usp=share_link Статут | |||||||||||||||||||||||||||||||
Інформація щодо фактичної кількості осіб, які навчаються в закладі. Мова | Фактична кількість осіб, що навчаються у Яструбинській початковій школі- 14 учнів Мережа класів Яструбинської початкової школи
Миколаївської сільської ради Сумського району Сумської області на 2022-2023 навчальний рік станом на 01.01.2022
Згідно з Конституцією України (ст. 10), на виконання Закону України «Про засади державної мовної політики» від 03.07.2012 р., Рішення Конституційного Суду України від 14.12.1999 №10 рп/99, про офіційне тлумачення положень статті 10 Конституції України щодо застосування державної мови органами державної влади, органами місцевого самоврядування та використання її у навчальному процесі в навчальних закладах України (справа про застосування української мови), Указу Президента України «Про Концепцію державної мовної політики» від 15.02.2010 р., Закону України «Про освіту» від 5.9.2017 (ст. 7), в комунальному закладі освіти "Яструбинська початкова школа" мовою навчання є українська мова
| ||||||||||||||||||||||||||||||
Відомості про кількісні та якісні показники кадрового забезпечення освітньої діяльності у сфері початкової освіти | ВІДОМОСТІ про кількісні та якісні показники кадрового забезпечення освітньої діяльності у сфері початкової освіти по Яструбинській початковій школі 1. Загальна інформація про кадрове забезпечення освітньої діяльності
Вакансії: немає
|
Освітня програма | ЗАТВЕРДЖУЮ Директор Яструбинської початкової школи Нелла ГЕЙВИЧ «30» серпня 2022 року
ОСВІТНЯ ПРОГРАМА Миколаївської сільської ради Сумського району Сумської області на 2022/2023 навчальний рік
ПОГОДЖЕНО на засіданні педагогічної ради протокол № 06 від 30.08.2022
І. Загальні положення освітньої програми
Освітня програма , що реалізується в закладі, спрямована на: - формування в учнів сучасної наукової картини світу; - виховання працьовитості, любові до природи; - розвиток в учнів національної самосвідомості; - формування людини та громадянина, яка прагне вдосконалювання та перетворення суспільства; - створення основи для усвідомленого відповідального вибору; - утвердження емоційно-ціннісного ставлення до практичної та духовної діяльності людини; - розвиток потреби в реалізації власних творчих здібностей. Основним засобом реалізації призначення загальноосвітнього закладу є засвоєння учнями обов'язкового змісту загальноосвітніх програм. Основою для розроблення освітньої програми є стандарт освіти відповідного рівня. З урахуванням поетапного переходу закладу освіти на здійснення діяльності за новим Державним стандартом у 2022/2023 навчальному році освітня програма закладу освіти розроблена на основі:
Ключові компетентності
1. Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами. Це вміння усно і письмово висловлювати й тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання, письмо, застосування мультимедійних засобів). Здатність реагувати мовними засобами на повний спектр соціальних і культурних явищ – у навчанні, на роботі, вдома, у вільний час. Усвідомлення ролі ефективного спілкування. 2. Спілкування іноземними мовами. Уміння належно розуміти висловлене іноземною мовою, усно і письмово висловлювати і тлумачити поняття, думки, почуття, факти та погляди (через слухання, говоріння, читання і письмо) у широкому діапазоні соціальних і культурних контекстів. Уміння посередницької діяльності та міжкультурного спілкування. 3. Математична грамотність. Уміння застосовувати математичні (числові та геометричні) методи для вирішення прикладних завдань у різних сферах діяльності. Здатність до розуміння і використання простих математичних моделей. Уміння будувати такі моделі для вирішення проблем. 4. Компетентності в природничих науках і технологіях. Наукове розуміння природи і сучасних технологій, а також здатність застосовувати його в практичній діяльності. Уміння застосовувати науковий метод, спостерігати, аналізувати, формулювати гіпотези, збирати дані, проводити експерименти, аналізувати результати. 5. Інформаційно-цифрова компетентність передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, роботи з базами даних, навички безпеки в Інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо). 6. Уміння навчатися впродовж життя. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою навчальну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя. 7. Соціальні і громадянські компетентності. Усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті, на роботі. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів. 8. Підприємливість. Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя з метою підвищення як власного соціального статусу та добробуту, так і розвитку суспільства і держави. Здатність до підприємницького ризику. 9. Загальнокультурна грамотність. Здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших. 10. Екологічна грамотність і здорове життя. Уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров’я людини, здатність і бажання дотримуватися здорового способу життя.
Наскрізні лінії Наскрізні лінії є засобом інтеграції ключових і загальнопредметних компетентностей, навчальних предметів та предметних циклів; вони враховуватимуться при формуванні шкільного середовища. Наскрізні лінії є соціально значимими надпредметними темами, які допомагають формуванню в учнів уявлень про суспільство в цілому, розвивають здатність застосовувати отримані знання у різних ситуаціях. Мета наскрізних ліній – «сфокусувати» увагу й зусилля вчителів-предметників, класних керівників, зрештою, усього педагогічного колективу на досягненні життєво важливої для учня й суспільства мети, увиразнити ключові компетентності.
1. Для наскрізної лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток» – це формування в учнів соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, у результаті яких вони дбайливо й відповідально ставитимуться до довкілля, усвідомлюючи важливіcть сталого розвитку для збереження довкілля й розвитку суспільства.
2. Метою вивчення наскрізної лінії «Громадянська відповідальність» є формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи. Ця наскрізна лінія освоюється через колективну діяльність – дослідницькі роботи, роботи в групі, проекти тощо, яка розвиває в учнів готовність до співпраці, толерантність щодо різноманітних способів діяльності і думок. 3. Завданням наскрізної лінії «Здоров'я і безпека» є становлення учня як емоційно стійкого члена суспільства, здатного вести здоровий спосіб життя і формувати навколо себе безпечне життєве середовище. 4. Вивчення наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність» забезпечить краще розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо); сприятиме розвиткові лідерських ініціатив, здатності успішно діяти в технологічному швидкозмінному середовищі.
ІІ. Пояснювальна записка до робочої освітньої програми 1-4 класів Яструбинської початкової школи Миколаївської сільської ради Сумського району Сумської області на 2022-2023 навчальний рік І. Загальні засади Яструбинська початкова школа здійснює свою діяльність на підставі ст.53 Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про повну загальну середню освіту» від 16.01.2020, Базового компонента дошкільної освіти, Постанови Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 № 306 «Про затвердження Положення про навчально-виховний комплекс «загальноосвітній навчальний заклад - дошкільний навчальний заклад», наказу Міністерства освіти і науки від 21.03.2018 №268 «Про затвердження типових освітніх та навчальних програм для 1- 2 класів закладів загальної середньої освіти», наказів МОН від 08.10.2019 № 1272, № 1273, «Про затвердження Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах», листа Міністерства освіти і науки України №1/9-254 від 20.04.2018 р., Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 15.08.2011 № 872(зі змінами, внесеними Постановою КМ від 09.08.2017 №588), листа Міністерства освіти і науки України «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 18.05.2012 року № 1/9 – 384, Статуту Яструбинської початкової школи, забезпечує одержання учнями початкової освіти на рівні Державних стандартів. У навчальному плані освітньої програми закладу освіти конкретизується розподіл годин інваріантного та варіативного складників. Варіативна складова містить додаткові години на вивчення окремих предметів інваріантного складника, упровадження курсів за вибором, проведенням індивідуальних консультацій та факультативних занять. Гранично допустиме навантаження учнів відповідає вимогам Закону України «Про повну загальну середню освіту», години фізкультури не враховуються при визначенні гранично допустимого навантаження. За Статутом навчальний початковою школою. Згідно зі Статутом Яструбинська початкова школа має таку структуру: школа І ступеня (1 – 4 класи); Мова навчання – українська. У 2022 - 2023 навчальному році включає: початкова школа – 1 клас – 5 учнів та 1 клас-комплект, у якому навчаються 9 учнів.
1клас – 2 учні 2 клас – 4 учнів 3 клас - 5 учні 4 клас – 3 учні
Всього – 14 учнів
ІІІ. Порядок вивчення предметів Навчальний план для 1-4 класів Навчальний план для 1-4 класів на 2022 – 2023 навчальний рік складено на основі Закону України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Концепції «Нова українська школа», Державного стандарту початкової освіти, «Типової освітньої програми для закладів загальної середньої освіти» за редакцією О.Я. Савченко, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 08.10.2019 №1272 та №1273;
Навчальний план містить інваріантний складник, сформований на державному рівні, та варіативний складник, у якому передбачені години на вивчення предметів інваріантного складника. Зміст початкової освіти структурується за такими освітніми галузями – «Мовно-літературна», зокрема : «Рідномовна» «Іншомовна». «Математична» «Природнича» «Технологічна» «Інформативна» «Соціальна і здоров’язбережувальна» «Громадянська та історична» «Мистецька» «Фізкультурна».
Навчальний предмет «Іноземна мова» забезпечує виконання завдань освітньої галузі «Мовно-літературна», які стосуються іншомовної освіти і не передбачає інтегрування в інші освітні галузі. На вивчення іноземної (німецької) мови відводиться 1 година на тиждень у 1 класі, 2 години на тиждень у 2 клас, 3 години у 3 класі, і 1,5 години у 4 класі. В організації роботи над програмою освітньої галузі «Математична» передбачено вивчення окремого навчального предмета «Математика», де на математику відводиться: 2 години на тиждень у 1 класі, 4 години у 2 класі, 5 годин у 3 класі, 3 години у 4 класі.
Час на вивчення інтегрованого курсу «Я досліджую світ» компонується таким чином: у 1 класі на природничу та здоров’язбережувальну освітню галузь відводиться 1,5 години на тиждень, у другому класі – 2 години на тиждень, у 3 класі – 3 години на тиждень, у 4 класі - 2 години на тиждень. Зміст освітньої галузі «Технологічна» реалізовується через навчальний предмет «Дизайн і технології», на що відводиться по 0,5 годин в тиждень у 1 класі, по 1 годині у 2 та 3 класі, 0,5 години у класі.
Зміст освітньої галузі «Інформатична» реалізовується через предмет «Інформатика» на що відводиться 1 година в тиждень у 2 та 3 класі, 0,5 години у 4 класі. Зміст освітньої галузі «Мистецька» реалізовується через інтегрований предмет «Мистецтво» – 0,5 годин у 1 класв, по 1 годині в тиждень у 2, 4 класах, 2 години у 3 класі. Освітню галузь «Фізкультурна» у навчальному плані представлено навчальним предметом «Фізична культура» в кількості по 0,5 годин у 1 та 4 класах, 2 години на тиждень у 2 класі, 3 години на тиждень у 3 класі.
При визначенні гранично допустимого навантаження учнів 1- 4-их класів враховані санітарно-гігієнічні норми та нормативну тривалість уроків у 1-ому класі - 35 хвилин, у 2-4 класах – 40 хвилин.
Структура навчального року Відповідно до вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту» структуру навчального року встановлюють загальноосвітні навчальні заклади за погодженням з місцевими органами управління освітою. 2022-2023 навчальний рік в Яструбинській посатковій школі розпочинається 1 вересня святом «День знань» і закінчується не пізніше 1 липня. Навчальні заняття згідно рішення педагогічної ради (протокол № 6 від 31.08.2022) будуть організовані за семестровою системою: І семестр – з 01 вересня 2021 року до 24 грудня 2022 року, ІІ семестр – з 08 січня 2023 року до 02 червня 2023 року. Орієнтовна дата проведення свята «Останній дзвоник» - 02 червня 2023 року. Навчальна практика та навчальні екскурсії проводяться для учнів 1-4-их класів впродовж навчального року і організовуються відповідно до інструктивно-методичного листа Міністерства освіти і науки України від 06.02.2008 №1/9-61 «Методичні рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу під час проведення навчальних екскурсій та навчальної практики учнів загальноосвітніх навчальних закладів», а саме:
Встановити упродовж 2022-2023 навчального року канікули в такі терміни: осінні: 22 жовтня – 30 жовтня 2022 року; зимові: 24 грудня 2022 року – 07 січня 2023 року; весняні: 25 березня – 02 квітня 2023 року;
Реалізація освітнього процесу в закладі здійснюється в ході 5-денного робочого тижня на уроках тривалістю в 1-ому класі - 35 хвилин, в 2-4 класах - 40 хвилин. Розклад уроків у 1 класі: 1 урок – 8.30 - 9.05 2 урок – 9.15- 9.50 3 урок – 10.00 – 10.35 4 урок –10.50 – 11.25 5 урок – 11.45- 12.20 Розклад уроків у 2-4 класах: 1 урок – 8.30 - 9.10 2 урок – 9.20- 10.00 3 урок – 10.10 – 10.50 4 урок –11.05 – 11.45 5 урок – 12.05- 12.45 Додаткові індивідуальні заняття, консультації проводяться після годинного перериву від основних уроків. Для профілактики стомлюваності, порушення статури, зору на уроках проводяться фізкультхвилинки: 1-4 класи (дві протягом уроку). Як передбачено статтею 34 Закону України «Про загальну середню освіту» навчальний рік закінчується державною підсумковою атестацією випускників початкової, основної та старшої школи. Державна підсумкова атестація проводиться відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти науки України від 30.12.2014 № 1547, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 за № 157/26602). Перелік предметів для державної підсумкової атестації, форма її проведення визначаються Міністерством освіти і науки України.
|
Витяг із Державного реєстру речових прав про нерухоме майно Яструбинської початкової школи |
https://drive.google.com/file/d/1AL-Rcq-LwxUxmo2zOh6ZEVuIngxBq5Fa/view?usp=share_link |
Розпорядження про переоформлення ліцензій на провадженняосвітньої діяльності закладів освіти Сумської області | https://drive.google.com/file/d/1HDpOevmWietWguFucRq8WOvZqL8owZae/view?usp=share_link |
Про закріплення території обслуговування за закладами загальної середньої та дошкільної освіти Миколаївської сільської ради Сумського району сумської області
https://drive.google.com/file/d/1TcxukZk6pP4cQZq6eoyc8Mm3D7oXvmE5/view?usp=share_link